Efter min morgentræning har jeg brug for noget friskt og læskende til at give mig energi. Derfor laver jeg den her grapejuice inden jeg tager afsted, så den kan nå at ligge på køl og blive rigtig kold. I øjeblikket drikker jeg et shot Aloe Vera juice hver morgen i håb om, at det kan styrke min fordøjelse. Desværre synes jeg ikke Aloe Vera smager særlig godt, men den smag kan jeg skjule med saften fra en frisk grapefrugt, som så oveni købet booster mig med C-vitamin. WIN!

Psst … Læs her hvis du vil vide hvorfor grapefrugt er godt for dig. 

Opskriften er til 1 person.

Ingredienser

  • Saften fra 1 grapefrugt
  • 3 spsk. Aloe Vera juice (jeg bruger Pukka)
  • 1 spsk. olie
  • 1,5 dl. vand

Fremgangsmåde

Bland alt sammen i en flaske og ryst. Jeg foretrækker at drikke juicen rigtig kold og gerne lige efter træning, men inden jeg spiser morgenmad.

Hvorfor skal du komme olie i dine juices? En spiseskefuld god koldpresset og umættet olie hjælper din krop til bedre at kunne optage fedtopløselige vitaminer. Faktisk er fedtstoffer vigtige for et hav af de processer, der sker i vores krop: hormonbalance, nervesystem, aktivitet i cellerne – stofskiftet – hjernens funktion og humøret. Jeg starter gerne hver dag med én spiseskefuld ren olie – og kommer det altid i mine friske juices og shakes – da jeg kan se en klar forandring på min hud, i de perioder hvor jeg ikke gør det. Der findes mange gode olier, men jeg sværger selv til enten MK olie eller en blanding mellem Hørfrø- og Kæmpenatlysolie. Vil anbefale dig at prøve dig lidt frem mellem nogle forskellige slags. De fleste helsekost-butikker har et stort sortiment, som også er vekslende i pris.